A divat egzotikus állata: a 40 feletti nő
Ott tartunk, hogy szalaghír, hogy a Zara Magyarország legújabb, Timeless kampányában 40 feletti nők szerepelnek. Sűrűn gondolkozom ezen, lévén a korcsoportba tartozom, és tök jó, hogy a 60 feletti nőket már egyre jobban foglalkoztatják, bár amíg ez címlapsztori, addig olyan, mintha a 40 feletti nő valami egzotikus állat lenne.
A Zara legújabb, tegnap indult “Timeless” azaz “Időtlen” nevű kampányába három veterán modellt vetett be: Malgosia Bela, 40; Yasmin Warsame, 41; és Kristina de Coninck, 53, akik olyan márkáknak dolgoztak, mint a Dior, Valentino, Givenchy vagy Dries van Noten.
Lassan rá kellene jönni, hogy a 40 feletti nőknek van igazán pénzük vásárolni. Ahogy öregszünk, egyre magabiztosabbak leszünk, tudjuk mi áll jól, tudjuk mit akarunk és nem félünk az öregedéstől. Legalábbis én így gondolom (a legtöbbször). Szóval nekünk nem fognak bejönni a Hadid-testvérek és társaik.
Mert ugye bemegyek a boltba és a legtöbbször 20 éves modellek vigyorognak rám a plakátokról, és úgy néznek ki, ahogy én sose néztem ki, és 40 felett, már nem is fogok. De nem is akarok. Negyven felett nem akarok fiatalnak kinézni, nem akarok fiatalos lenni, nem akarok a koromhoz képest jól kinézni, CSAK jól akarok kinézni.
A kampányból egyértelműen a kedvencem Kristina de Coninck, talán mert amióta növesztem le a hajamat (tavaly decemberben kezdtem), hasonló színekben pompázom, és hasonlóan nem sminkelem magam, vidéken ezt valahogy elfelejti az ember, aztán rájön, hogy nagyon jól megvan nélküle.

Amúgy tetszik, hogy a képek letisztultak, a smink is visszafogott, persze azért látszik a retus, és a kollekcióban valóban időtlen darabokat találunk, így még pár év múlva is rendben lesz parádézni például a piros vagy barna kabátban.





