A Facebook nem reklámoz menopauzában lévő nőknek
Elképedve olvastam ma reggel, hogy a Facebook blokkolja azokat a hirdetéseket, amelyek menopauzában lévő nőknek szólnak, viszont merevedési problémákra megoldást kínáló tablettákat engedélyez reklámozni.
Tehát nem enged például olyan termékeket reklámozni, amelyek a változókori hüvelyszárazságot gyógyítanák. (Amúgy hüvelyszárazság bármely életkorban előfordulhat, ha már erről beszélünk.)
Felmerül a kérdés: a Facebook kettős mércét alkalmaz a hirdetési politikájában?
A cégek szerint, a Facebook nem enged át olyan hirdetéseket, melyben olyan szavak szerepelnek, mint hőhullám, fejfájás, hangulatváltozás, szexuális egészség vagy egyszerűen menopauza. Amúgy ez utóbbit én is meg tudom erősíteni, az Instagramon próbáltam egyszer menopauza témában reklámozni az egyik bejegyzésemet és elutasítottak.
Viszont megenged olyan kifejezéseket, mint a korai magömlés vagy merevedési probléma. Hányan láttunk már ilyen hirdetéseket a Facebookon?
Viszont ebben sem konzisztens a Facebook, más cégek arról számolnak be, hogy nálunk meg átment a hirdetés, akkor is ha használták a hüvelyszárazság vagy síkosító szót.
Nyilvánvalóan, a síkosító szó használata kapcsán mindenki a szexre gondol elsősorban, pedig ahogy írtam fent, a hüveyszárazság szülés után is kialakulhat, illetve kemo-, illetve a sugárterápia mellékhatásaként ugyancsak kialakulhat.
Így a hüvelyszárazság elutasítása talán azt jelenti, hogy a Facebooknál ideje lenne frissíteni a hirdetési politikát, miután továbbképezték magukat női egészségügyi témában.
És azt is jelenti, hogy elképesztő munka áll még minden olyan cég előtt, amely a menopauzával kapcsolatos tabukat döntögetné, hiszen ez az össze-vissza szabályozás is a tudatlanságból ered.
Forrás: CNBC
Commenti