Nem csak lefogyni akarunk, hanem újragondolni az ételhez való viszonyunkat

A változókor egyik legnagyobb kihívása a fokozott a hajlam a hízásra, amelynek a szele engem is megcsapott. Bár azt is be kell vallanom, hogy negyvenes éveim elején kissé elengedtem magam, így egyszer csak azt vettem észre, hogy 73 kiló vagyok, ami valljuk be a 165 cm-hez sok. Szépen lassan lefogytam 10 kilót, de aztán visszajött az az utolsó 5 kiló, amitől lassan 3 éve nem tudok megszabadulni.


Amikor tavaly nyáron elindultam a változókori hízás nyomában, nagy örömömre 2 szakértővel is összehozott a sors: Dr. Farkas Kittivel, és Dr. Bajnok Évával, mindketten az Alakorvoslás Program szakértői, Kitti az alapítója, Éva pedig endokrinológus, obezitológus orvos.


Mindkettőjükkel készítettem interjút:

Miért nehéz lefogyni? Számít-e, hogy mikor eszünk? Van-e értelme a böjtnek? - Dr. Farkas Kitti megmondja

Nem kell ahhoz sokat enni, hogy az ember elhízzon - avagy bevezetés a változókori hízás rejtelmeibe Dr. Bajnok Évával


Együttműködésünk következő lépcsője az volt, amikor tavaly megkerestek azzal, hogy lennék-e a hamarosan induló Menopauza Program kvázi arca. Nekem mint menopauza aktivistának ez óriási megtiszteltetés, főleg úgy, hogy 2 orvos szakértő ismeri el a munkámat, nem volt kérdés, hogy igent mondjak. Így három videót is láthattok tőlem, ha előfizettek a Menopauza Programra, melyekben arról beszélek, hogyan érdemes hozzáállni a menopauzához, mikre kell felkészülni mentálisan, és hogyan lehet belőle jól kijönni!

"Legkomolyabban mondom, hogy ezt vagy vele szerettük volna megvalósítani, vagy senkivel." - ez a mondat pedig..teljesen elérzékenyültem!



A következő lépcső volt a Menopauza Program kipróbálása, ahol Zsuzsi és Edit csatlakozott hozzám, hogy 1 hónap alatt teszteljük a programot. Itt éppen a Rózsakert Medical Center liftjében szelfizünk a nagy kaland előtt.

A kezdés előtt 1 héttel mindhármunkat tetőtől talpig végig néztek (egy friss labort is kellett vinni), mert bár egy programról beszélünk, lehetnek különbségek, hiszen mindenki más. A mi esetünkben is, bár mindegyikünk 40 feletti, más célokkal vágtunk neki a programnak.

Egy gép segítségével elemezték a test összetételünket (az én esetemben tavaly óta feljött 2 kg zsír mondjuk ezen nem csodálkozom, kicsit elhagytam magam télen), majd Dr. Bajnok Éva doktornő hosszan beszélgetett mindegyikőnkkel egyenként, és ahogy Zsuzsi fogalmazott "röntgenszeme van", nagyon hasznos volt mindenki számára, hogy orvosilag is kaptunk egy helyzetjelentést.

Zsuzsi és Dr. Farkas Kitti, az Alakorvoslás Program alapítója

Éppen méri a gép a plusz 2 kiló zsírt rajtam! :)

Edit a gépen Dr. Farkas Kittivel

Dr. Bajnok Éva Zsuzsival és Edittel szakért

Saját bejáratú segítőt is kaptunk, Timi személyében, akit bármikor lehet zaklatni, ha valahol megakadnánk.


Készítettünk egy videót egy nappal az indulás előtt! Ki és mitől fél, milyen volt az állapotfelmérés, célok és remények!


Február 9-én elindultunk nagy lelkesedéssel és elszántsággal!

A program szerves része a protein shake, amiből 3-szor fogyasztunk: reggelire, ebéd és vacsora előtt 30 perccel. Egy nagyon profin kidolgozott online keretrendszer segít abban, hogy mikor és mit lehet enni, és rengeteg recept áll rendelkezésre.


Íme, néhány kép ízelítőül, hogy nem kell éheznünk! :)

Edit ezeket főzte a honlapon megadott receptek alapján.

Zsuzsi ételei, szintén receptekből.

Én néha főztem, néha meg vettem egy grill csirkét vagy kész lazacot a Lidl-ben, ez utóbbi nagy kedvencem!


Egy héttel a kezdés után újra videóztunk, sok mindenről beszélgetünk, ugyanis nem csak egyszerűen arról van szó, hogy le akarunk fogyni, hanem hosszú távon gondolkodunk: újragondoljuk az ételhez való viszonyunkat, megtalálni és kiiktatni a rossz evési szokásainkat, hogyan lehet fenntartható étkezési rendszert bevinni az az életünkbe, és nem utolsósorban jókat enni!

Néhány kiragadott gondolat a videóból!


Zsuzsi:

  • Nekem nagyon működik, vasárnap (5 nap után) -4 kilónál tartottam.

  • Sokkal jobban oda tudok figyelni az evéssel kapcsolatos érzelmi válaszaimra, nagyon örülök, hogy elkezdtem.

  • A legnehezebb a reggeli és ebéd közötti időszak, akkor nagyon éhes vagyok.

  • A receptek zseniálisak.

  • Sokkal több energiám van.

  • A nagy kontraszt az és ez megdöbbentő, hogy mennyire rosszul táplálkoztam, és ez a közérzetemet mennyire befolyásolta, hogy hülyeségeket ettem rosszkor.

  • Az odafigyelés kicsit nehéz, mert néha elcsúszok időben, így kell egy B-terv, hogy legyen valami mindig a táskámban, amit elő tudok venni, ha borul a napirend.

  • A fehérje turmix előítéletem volt, féltem tőle, akaraterőből, segítség nélkül megcsinálni, sokkal nehezebb, akkor beüt az, hogy éhes vagy, úgy tekintek rá, mint egy pótkerék.

  • Nálam nagyon elszaladt a ló, és most ezt jó lehetőségnek érzem, hogy vissza tudjak zökkeni a normális üzemmódba.

  • Alaptanulság: nem szabad finomított szénhidrátot enni, és se tésztát, krumplit, se riszt, ha csak ennyi marad meg hosszú távon, akkor már ez önmagában egy minőségi életmódváltozás.

Edit:

  • Eszméletlen, hogy mennyire energikus vagyok!

  • A napi 3 kávéról lejöttem egy kávéra, és így jövök-megyek, és nem érzem, hogy kellene.

  • A kaják nagyon jók. És ami még érdekes: a mennyiség, amire korábban azt mondtam volna, hogy ennyi? Most bőségesen elég.

  • Sokkal könnyebbnek érzem, amikor felveszem a ruhát, érzem, hogy valami más, lehet, hogy kilóra nem fogytam olyan sokat, 1.5 kilót (ez nagyon jó! szerk.).

  • Novemberben lesz a 60. születésnapom, addig azt a bizonyos 15 kilót kell teljesítenem! Ha ez szépen beindul és a recepteket kell követnem, akkor szerintem ez meglesz!

  • A 3 liter víz kicsit sok!

  • Most vettem észre, hogy nekem is pótcselekvés is volt az evés.

  • A zárt csoportban is elképesztő recepteket posztolnak a csajok!


Orsi:

  • A sós karamellés shaken el tudnék élni!

  • Egyre könnyebb betartani a napi 3-szori étkezést, ahogy a szervezet beáll a rendszerre. Az étkezések között snack evés az egyik gyengém. Meg a csoki!

  • 2.2 kiló ment le egy hét alatt, és egyáltalán nem szenvedek.

  • Sokkal könnyebb, mint gondoltam. Az alkohol egyáltalán nem hiányzik, érdekes.

  • Azokat az ételeket megtalálni, amiket szeretünk, ami ízlik, és mellette egészséges.


További információkat itt találtok az Alakorvoslás Menopauza Programról!

#reklám


DSC_3796.jpg

Iványi Orsolya, Vichy Neovadiol Változókor nagykövet

Ha még többet szeretnél megtudni rólam, ide kattints!

Hírlevél

Köszönöm a feliratkozást!

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube